صد یک
جستجو کردن

روش استفاده و مصرف مغز بنه

روش استفاده و مصرف مغز بنه

برای خرید مغز بنه کلیک کنید

روش استفاده و مصرف مغز بنه . بنه یا پسته وحشی درختی از نوع پسته است با میوه هایی به اندازه نصف یک نخود و حتی گاهی کوچکتر. بنه نوعی دیگر هم دارد که به کُلخُنگ معروف است و در مناطقی از ایران نیز به کسور شهرت دارد.

کلخنگ بر خلاف بنه دارای پوست بسیار نازکی است و به راحتی با حداقل فشار دندان خورد میشود. پوست کلخنگ بسیار ترد است.

بنه درختی است به ارتفاع گاها 6 متر و در اغلب مناطق زاگرس نشین ایران به صورت خود رو رشد میکند. شاخ و برگ و تنه این درخت بسیار به پسته شبیه است .

برای کسانی که اولین بار درخت بنه را ببینند قطعا این شبه به وجود خواهد آمد که درخت پسته است.البته اگر از قبل با درخت پسته آشنایی داشته باشند.

 

انواع میوه درخت بنه:

میوه درخت بنه در ابتدا کال و پوک است و طعمی ملس و گاهی ترش دارد. این میوه در استان فارس به بنشه یا بنشک معروف است. البته تلفظی ونشک هم گاهی به کار برده می شود.

بنشه یا بنشک یا ونشک
بنشه یا بنشک یا ونشک

شکل شاخه میوه این درخت شبیه به خوشه انگور است. بنشه در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد به دست می آید و بعد از آن پوست بنشه سفت و سخت می شود و داخل آن را مغز پر میکند. دقیقا شبیه میوه پسته.

بعد از آن به این میوه بنه می گویند.بنه دارای پوستی بسیار سخت و سفت است ولی مغز آن بسیار بسیار خوشمزه و پر طرفدار است.

بنشه یا بنشک یا ونشک
بنه رسیده با پوست

روش استفاده از بنه:

مردم استان فارس از بنشه برای تهیه ترشی استفاده می کنند که بسیار پرطرفدار و خوشمزه است.

همچنین بنشه را با دوغ یا ماست ترکیب کرده و بعد از چند روز ترکیبی فوق العاده جذاب و جالب تهیه می شود. توصیه میکنیم اگر به بنشه دسترسی دارید حتما یک بار با دوغ یا ماست ترکیب کنید.

از خود بنه نیز میتوانید به روشی که میگوییم استفاده کنید. بنه ها را بشورید و سپس با کوبیدن خوب بکوبید تا له شود. سپس مقداری با مقداری آب مخلوط کنید تا پوسته های له نشده بنه روی آب قرار بگیرد.

پوست ها را از روی آب بردارید و سپس مایع به دست آمده را به پیاز داغ و ادویه کمی حرارت دهید تا مقداری بجوشد. حالا تیرید (تیلید) بنه شما آماده است. آن را تیرید کنید و به همراه آب انار تازه یا خود انار و اگر در دسترس ندارید با رب انار و سبزی تازه مصرف کنید.

این تیرید یکی از مقوی ترین و خوشمزه غذایی خواهد بود که میخورید.

اما اگر مغز بنه در دسترس دارید و اگر ندارید میتوانید همین الان آن را از صفحه فروشگاه ما بخرید. برای خرید مغز بنه کلیک کنید.

مغز بنه کار را برای شما آسان میکند. مردم محلی به آن سوخت جامد موشک می گویند. بس که مقوی و پرانرژی است و طبع گرمی دارد.

مغز بنه را میتوانید به همان صورتی که برای تیرید بنه توضیح دادیم استفاده کنید. از این مغز برای تولید شیرینی به جای مغز پسته هم استفاده می شود. همچنین میتوانید آن را مانند مغز پسته و به عنوان تنقلات مصرف کنید.

لطفا مد نظر داشته باشید که مغز بنه طبع بسیار بسیار گرمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;