صد یک
جستجو کردن

طرز تهیه انواع شربت عسل

طرز تهیه انواع شربت عسل

طرز تهیه انواع شربت عسل یا نحوه درست کردن شربت عسل . شربت تهیه شده از عسل طبیعی و خالص همواره یکی از لذیذ ترین و لذت بخش ترین نوشیدنی هاست که چه در فصل گرم سال و چه در فصول سرد سال میتوان شربت عسل گرم یا سرد تهیه کرد.

شربت عسل را با انواع و اقسام عرقیات و خشکبار و … میشه تهیه کرد . مثلا شربت عسل با خاکشیر یا شربت عسل با زعفران یا شربت عسل با گلاب و عرقیات دیگه.

 

طرز تهیه انواع شربت عسل

آب ولم و عسل:

یکی از ساده ترین شربت هایی که می توانید برای خود و تمام اعضای خانواده حتی افراد دیابتی تهیه کنید شرب تهیه شده از یک لیوان آب جوشیده ولرم شده و یک قاشق عسل است.

برای تهیه شربت عسل یا طرز تهیه شربت عسل کافی است یک قاشق عسل خالص و طبیعی صد یک را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. بهتره این شربت رو که با آب ولرم تهیه کردید صبح ها و قبل از صبحانه میل کنید

این کار فواید زیر را دارد:

  • باعث از بین رفتن حساسیت های فصلی می شود
  • باعث هضم غذاست
  • سموم را از بدن دفع می کند
  • آب مورد نیاز ابتدای صبح معده و روده را فراهم می کند
  • باغث افزایش انرژی و قند مورد نیاز بدن می شود

طرز تهیه انواع شربت عسل و زعفران و گرده گل و گلاب

جذاب ترین نوع شربت که هم نوع سرد و هم نوع گرم آن تهیه می شود شربت تهیه شده از عسل و زعفران و گرده گل است. ما برای شما نوع سرد این شربت را پیشنهاد میکنیم.

برای این منظور به 5 قاشق غذاخوری عسل طبیعی صد یک یک لیتر آب ولرم و یک قاشق غذاخوری گرده گل صد یک و همچنین 2 گرم زعفران صد یک ، دو قاشق گلاب صد یک و چند تکه یخ نیاز دارید.

ابتدا زعفران را پودر کنید و با کمی یخ بگذارید تا حل شود.(با هاونگ سنگی یا چوبی) گرده گل صد یک را نیز کمی نرم کنید و به همراه زعفران درون پارچ آب بریزید و اجازه دهید 10 دقیقه زمان بگذرد تا زعفران و گرده به طور کالم درون آب حل شوند.

حالا عسل و گلاب را هم بیفزاید و خوب هم بزنید تا عسل در آب حل شود. اگر ابتدای صبح است بهتر است شربت را با آب ولرم درست کنید و قبل از صبحانه میل نمایید.

اما اگر در میان روز و فصول گرم سال هستید و یا میهمان عزیزی دارید که میخواهید بهترین پذیرایی را از او داشته باشید کافی است چند تکه یخ را درون شربت بریزید تا شرب خنک شود.

انواع دیگری از شربت عسل

این شربت را میتوانید با چیز های دیگر هم درست کنید. مثلا به جای استفاده از گلاب میتوانید از عرق های دیگر صد یک مانند عرق کاسنی صد یک یا عرق بیدمشک صد یک یا عرق نسترن صد یک استفاده کنید.

البته که استفاده از عرقیات دیگر هیچ منعی ندارد اما اگر در فصول گرم سال هستید از عرقیات با طبع خنک مثل عرق کاسنی استفاده کنید.

به جای گرده گل میتوانید از خاکشیر یا تخم شربتی استفاده کنید

به جای عرقیات میتوانید از غنچه یا برگ تازه گل محمدی استفاده کنید . البته که برگ خشک گل محمدی هم بد نیست.

همچنین به جای طعم دهنده های دیگر میتوانید از آبلیموی طبیعی یا لیموی تازه استفاده کنید.

این هم ساده ترین روش برای طرز تهیه انواع شربت عسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;