صد یک
جستجو کردن
تخفیف!

عسل رس بسته

قیمت اصلی ۵۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۰۰,۰۰۰ تومان است.

وزن خالص : حداقل 950 گرم

آماده سازی و تحویل به پست: 1 تا 3 روز کاری

توضیحات

عسل رس بسته 

خرید و قیمت عسل رس بسته. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که عسل رس بسته را که خریداری کرده اید  مدت ها بعد تغییر ماهیت داده و به اصطلاح عسل رُس بسته باشد.

 این عسل برای مصرف مادران دارای بارداری بسیار مفید است

در واقع این امر تبدیل شده به یک دغدغه برای خرید عسل که آیا این تغییر ماهیت در عسل طبیعی است یا دلیل بر تقلبی بودن عسل دارد ، در این مقاله می خواهیم به طور واضح به این موضوع بپردازیم پس تا پایان با ما همراه باشید .

خرید و قیمت عسل رس بسته

علل رُس بستن عسل چیست ؟

رُس بستن عسل یکی از عوامل کاملا طبیعی در عسل می باشد که طبق یک سری فرآیند به وجود می آید که نه تنها دلیل بر پایین بودن کیفیت عسل و تقلبی بودن آن نمی باشد.

بلکه یکی از خصوصیات عسل خالص و طبیعی نیز می باشد ، باید بگوییم عسل یک ماده جامد محسوب می شود ، می پرسید چرا ؟ زیرا در عسل درصد زیادی مواد قندی وجود دارد.

این مواد قندی اشباع شده ها از جمله گلوکز ، فروکتوز و مالتوز موجود در عسل در واقع باید نقش جامد را داشته باشند. ولی  به علت شرایط خاص و شکننده به صورت مایع قرار دارند.

به همین دلیل به محض اینکه دما و شرایط مهیا باشد عسل به طور طبیعی شروع به رُس بستن کرده و این تغییر ماهیت  ایجاد می گردد. حتی در مواقعی عسل در شان نیز به همین صورت تغییر ماهیت می دهد و کریستالیزه می شود .

عسل چگونه تولید می شود؟

عسل چگونه تولید می شود؟

 از جمله دلایل این تغییرات می توان به این موارد اشاره کرد :

درجه حرارت محیط :

نگهداری عسل در دمای کمتر از ۱۴ درجه اشاره کرد ، معمولا عسل در دمای کمتر از ۱۴ درجه و بیشتر در فصل زمستان شروع به رُس بستن می کند .

در فصل زمستان و سرما که دما کمتر از ۱۴ درجه سانتیگراد می باشد عمل رُس بستن سریع تر اتفاق می افتد زیرا عسل حالت چسبندگی خود را از دست می دهد و این تبلور از گلوکز هیدرات حاصل می شود که این عامل به میزان آب موجود در عسل بستگی دارد. در واقع هر چه قدر میزان گلوکز در عسل بیشتر باشد.

عمل رُس زودتر اتفاق می افتد ولی دما نیز بی تاثیر نمی باشد. و باید گفت که عسل هایی که رطوبت بالاتری دارند زودتر از عسل هایی که رطوبت کمتری دارند رُس می بندند .

خرید و قیمت عسل رس بسته

آنزیم دیاستاز ( آمیلاز ) :

دیاستاز مهم ترین نقش را در رس بستن عسل ایفا می کند. البته این امر فقط مختص به عسل های طبیعی می باشد در واقع دیستازها با جذب ذرات خیلی ریز در عسل موجب ته نشین شدن و کدر شدن عسل می شوند. 

طرز تهیه انواع شربت عسل

فقط دیستازها هستند که قادرند این ذرات را متبلور کنند و رُس بستن در عسل را ایجاد کنند . دیاستاز یکی از آنزیم های اصلی و شفا بخش در عسل می باشد که به وسیله غدهای داخلی کیسه عسل زتبور عسل به گرده گل و شهد جمع اوری شده توسط زنبورها اضافه می گردد و فقط در عسل های طبیعی و نیمه طبیعی یا همان عسل های تغذیه ای موجود می باشد و در عسل تقلبی یافت نمی شود . خرید و قیمت عسل رس بسته

خواص آنزیم دیستاز :

بیشترین خواص درمانی آنزیم دیستاز موجود در عسل رُس بسته را می توان به :

از بین رفتن چربی های مضر داخل رگها

از بین بردن چربی های اطراف قلب

خاصیت ضد سرطانی بسیار بالا نام برد .

 تفاوت رُس بستن و شکرک زدن :

اگر بخواهیم مفهوم رُس بستن و شکرک زدن را از هم سوا کنیم باید گفت این دو مورد کاملا جدا از یکدیگر می باشند ، در واقع رُس بستن یک عامل کاملا طبیعی می باشد که فقط در عسل های خالص و طبیعی اتفاق می افتد در حالی که شکرک یک عامل غیر طبیعی می باشد که در عسل های تقلبی به وجود می آید ،

شما به راحتی می توانید این دو مورد را در مورد عسل خریداری شده مشاهده کنید ، اگر عسل طبیعی باشد عمل رُس بستن از زیر و پایین شروع می شود و به بالا می رسد.

دقیقا شکل عسل به مانند روغن حیوانی تغییر کرده در صورتیکه عسل سفت نمی شود و همچنان نرم و لطیف باقی می ماند در حالی که شکرک زدن عسل از روی سطح عسل شروع می شود و عسل را سفت می کند.

همچنین اگر آن را گرم کرده چون فرآیند تبخیر آب اتفاق می افتد موجب شکرک زدن بیشتر عسل می گردد در حالی که در عسل طبیعی این جور نیست و در صورت رُس بستن عسل اگر آن را گرم کنیم عسل به حالت اول و روان بر میگردد .

خرید و قیمت عسل رس بسته

خرید و قیمت عسل رس بسته

نکته قابل توجه این جاست که برای اینکه عسل را از حالت رُس به حالت روان بخواهیم برگردانیم نباید آن را حرارت دهیم.

زیرا آنزیم های مفید و ضروری در عسل از بین رفته و همین امر موجب به وجود آمدن سمی به نام هیدروکسی متیل فورفورال در عسل می شود و خاصیت عسل را از بین می برد بلکه شیشه  عسل را باید درون ظرف آب گرم با حرارت ۴۰ تا ۶۵ درجه به مدت چند ساعت  قرار داد تا عسل به مرور زمان به شکل اولیه خود باز گردد و تمام ذرات بلور آن ناپدید شود.

خرید و قیمت عسل رس بسته

توضیحات تکمیلی

وزن 1.2 کیلوگرم

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عسل رس بسته”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

;