صد یک
جستجو کردن

چطوری چای زعفران درست کنیم

چطوری چای زعفران درست کنیم:

شاید یک سوال ساده از خود بپرسید و آن سوال این است : چطوری چای زعفران درست کنیم . یا نحوره درست کردن و طرز تهیه چای زعفران چگونه است. پاسخ این سوال خیلی ساده است و قطعا شما پاسخش را میدانید.یکی از روش های ساده تهیه چای زعفران داشتن این دو محصول است . اما چه طور محصولی را از کجا تهیه کنیم؟ شما توی سایت صد یک میتوانید بهترین و خالص ترین و با کیفیت ترین چای های دنیا به علاوه قدیمی ترین زعفران جهان یعنی زعفران استهبان را با قیمتی بسیار پایین تر از بازار تهیه کنید و برای درست کردن چای زعفران از ان ها استفاده نمایید.

زعفران

 

با توجه به طبع چای که طبع سرد آن سرد است بهترین روش مصرف چای این است که آن را با محصولی دیگر که دارای طبع گرم است استفاده کنید. میدانیم که شما یکی از چای خور های حرفه ای هستید که این مقاله را می خوانید و باید این را بدانید که مصرف بیش از اندازه چای سیاه می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

چطوری چای زعفران درست کنیم

طبع چای زعفران چیست؟

چای زعفران دارای طبع گرم خواهد بود زیرا که طبع زعفران و هل و گلاب هر سه گرم است

چای هایی که شما اکنون در سایت صد یک میبینید یکی از ناب ترین و خالص ترین و گس ترین و تلخ ترین چای های دنیاست که با برترین چای های ژاپنی برابری میکند و حتی یک سر و گردن از آن ها بالاتر است.

برای خرید انواع چای ناب و خالص ایرانی کلیک کنید

همچنین زعفران موجود در سایت صد یک یکی از قدیمی ترین زعفران های ایران است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید زعفران بیش از 3 هزار سال در فلات ایران قدمت دارد و به نوشته یکی از تاریخ نگاران در دربار هخامنشیان روزانه بیش از نیم کیلو زعفران مورد استفاده آشپزخانه سلطنتی بوده است.

این زعفران دارای عطر و بویی بسیار جذاب است و از دیگر زعفران های موجود در ایران عطر و بوی بهتری دارد. احتمالا تا به حال نام شهر استهبان در استان فارس را شنیده باشید . زعفران ما یک زعفران 3 هزار ساله است که در این شهر کشت می شود.

برای خرید زعفران ناب و خالص ایرانی کلیک کنید

ضمنا در این مقاله میتوانید در مورد خواص چای و این مقاله نیز خواص زعفران بیشتر آشنا شوید.

.

خواص یا خاصیت یا فواید چای زعفران:

با توجه به این که زعفران یک نشاط اور طبیعی است و درمان افسردگی به شمار می رود میتواند برای این روزهای سخت و دشوار کمی به شما آرامش ببخشد.

چگونه زعفران اصل را از زعفران تقلبی تشخیص دهیم؟

اما بپردازیم به اصل ماجرا : چطوری چای زعفران درست کنیم؟

برای تهیه چای زعفران یک قاشق غذا خوری چای زرین صد یک نیاز دارید. تقریبا یک یا دو گرم زعفران خالص استهبان. یک قوری یا فلاسک چای . یک یا دو عدد هل و اندکی گلاب ناب میمند فارس.

ضمنا باید بدانید که گلاب و عرقیات ناب و خالص برای اولین بار در 5 هزار سال پیش و در شهر میمند فارس تهیه شده است که منابع تاریخی بسیاری در زمینه وجود دارد. برای مطالعه این مطالب لطفا کلیک کنید.

دم کردن چای ایرانی با چای های خارجی کمی متفاوته. به دلیل اینکه چای های ایرانی خالص هیتند و از افزودنی ها در تهیه آنها استفاده نشده است بهتر ابتدا اجازه دهید چای دم بکشد. چگونه؟ اینگونه:

آب را بگذارید جوش بیاید. خوب جوش بیاید. یعنی اجازه دهیدآب حداقل 5 دقیقه بعد از غل زدن و بخار کردن باز هم بجوشد. حالا دو سوم فلاسک را پر از آب جوش کنید و چای را به آن بیفزایید. فضای خالی یک سوم باقی مانده این اجازه را به چای میدهد تا به خوبی دم بکشد.

این را بدانید چای ایرانی حداقل به 15 دقیقه زمان نیاز دارد تا به خوبی دم بکشد تا عطر و طعم واقعی چای خالص را داشته باشد. بعد از گذشت 10 دقیقه از اینکه چای دم کشید سر فلاسک یا قوری را بردارید و هل و زعفران و سپس گلاب را به آن بیفزایید.

5 دقیقه بعد چای زعفران شما آماده است.

 

حالا چای را در فنجان یا لیوان بریزید. ما پیشنهاد می کنیم دو سه نخ از زعفران را نیز روی چای درون استکان بیندازید تا کمی شیک شود.

برای مصرف چای زعفران ما پیشنهاد میکنیم که به جای استفاده از قند و شکر از انجیر خشک یا خرما یا کشمش آفتابی استفاده کنید که 3 این محصولات در فروشگاه ما وجود دارد.

11 مزیت چای سیاه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;