جستجو کردن

انجیر خشک

انجیر خشک استهبان

کاربردهای فراوان انجیر خشک :

برای خرید انواع انجیر کلیک کنید

انجیر خشک جزء محبوب ترین میوه هاست که از قدیم الایام در مصرف خانواده ها مشاهده می شده است.

این محصول خوشمزه و مقوی در سال های اخیر بیشتر طرفدار پیدا کرده در واقع مردم بیشتر به خواص آن پی برده اند ، جالب اینجاست که یک راز در انجیر خشک نهفته است که در اینجا می خواهیم به آن بپردازیم.

همان طور که می دانید شیر کلسیم دارد و این موضوع را همیشه به ما یادآوری کرده اند که شیر بخور تا دچار پوکی استخوان نشوی و یا تبلیغاتی که برای شیر در نظر می گیرند از جمله  شیر سرشار از کلسیم است.

نکته اینجاست که ما اگر شیر را دوست نداشته باشیم و یا با بدن ما سازگار نباشد تکلیف چیست ؟ آیا پوکی استخوان بگیریم ؟

راز انجیر خشک در این است که کلسیم موجود در آن از شیر هم بیشتر است در واقع انجیر خشک یک منبع عالی کلسیم به شمار می رود. حالا متوجه شدید راز مهم انجیر خشک در چیست. الان با خیال راحت جایگزین شیر را پیدا کردید ، یک منبع غنی کلسیم که می توانید با لذت بیشتر آن را مصرف کنید .

انجیر خشک استهبان

انجیر خشک استهبان

حالا که به این راز مهم پی بردید میخواهیم در این مقاله چند روش کاربردی را برای مصرف متنوع تر از انجیر خشک به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید .

برای خرید انواع انجیر کلیک کنید

دسر انجیر :

برای تهیه این دسر خوشمزه و مقوی نیاز به مواد پیچیده ای نداریم ،

انجیر خشک به مقدار لازم

۱ لیتر شیر پر چرب

پودر پسته و چند عدد انجیر برای تزیین

انجیرها رو شسته و حدود پانزده دقیقه تو آب گرم خیس کنید و بعد دم انجیرها رو‌ گرفته و پاک کنید و خرد کنید، شیر رو داخل قابلمه ریخته و روی شعله بزارین

تا حدی شیر باید گرم بشه که دست نسوزد و به هیچ عنوان به دمای جوش نرسد ،  نصف شیر را داخل ظرف جدا همراه با انجیرها بریزید و میکس کنین تا یکدست شود  و مابقی شیر رو اضافه کنید و خوب مخلوط کنید،

مواد را داخل ظرف مورد نظر  ریخته و روی ظرف ها را به وسیله سینی بپوشانید  و روی سینی پارچه بکشید درست مانند زمانی که می خواهیم ماست ببندیم ،  حدود سه ساعت تو دمای آشپزخانه به همین حالت به مواد استراحت بدهید  وقتی سینی را برداشتین مواد داخل ظرف ها سفت شده و خودشو باید گرفته باشه ، سپس داخل یخچال بگذارید تا سرد شده و آماده خوردن، در آخر به میزان و سلیقه خودتون روی آن را تزیین کنید ، اگر دوست دارین دسرتون خیلی شیرین باشه موقع گرم کردن شیر یک استکان شکر به آن اضافه کنید .

آب انجیر خونگی :

این دستور یکی از نوستالژی ترین مدل های مصرف انجیر خشک در بیشتر مواقع بوده ، برای این معجون خوش طعم و دوستداشتنی به مواد زیر نیاز دارید :

مقداری انجیر خشک

آب ولرم

مقدارکمی گلاب بستگی به ذائقه می توان استفاده کرد

ابتدا انجیر خشک را پاک کرده و شستشو می دهیم ، سپس آن ها را در ظرف ریخته و آب ولرم را به آن اضافه می کنیم ،آب ولرم به این دلیل که انجیرها را نرم کند و در آخر اگر دوست داشتین مقداری گلاب به آن اضافه کنید که البته بستگی به ذائقه دارد سپس درب ظرف را بسته و به مدت یک الی دو روز در یخچال بگذارید ، در آخر نتیجه آن یک آب انجیر خونگی لذیذ به همراه انجیرهای نرم و خوش طعم می شود که هر چه بیشتر در یخچال بماند غلیظ تر و خوش طعم و شیرین تر می شود ، نوش جانتان .

برای خرید انواع انجیر کلیک کنید

مربای انجیرخشک :

مربای انجیر خشک  یک مربای ساده است که تنها از ترکیب انجیر خشک ، شکر و آب لیمو درست می شود و برای تهیه آن نیاز به زمان زیادی ندارید ، موادی که برای پخت مربا نیاز داریم :

انجیر خشک یک کیلو

شکر ۷۰۰ گرم

آب لیموی تازه ۲ قاشق غذاخوری

زعفران و گلاب مقداری

 ابتدا انجیرهای خشک استهبان را بشویید و بعد در مقداری آب سرد ، حدود ۳ تا ۵ ساعت خیس کنید تا انجیرها نرم شوند ، بعد از نرم شدن انجیرها ، یک  پیمانه از آب انجیری که در آن انجیرهای خشک را خیسانده بودید را به همراه شکر داخل قابلمه  بریزید و روی حرارت قرار دهید ، تا شکر حل شود و به جوش بیاید ، سپس انجیر های نرم شده را اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم خوب بجوشند وقتی مربا به قوام لازم رسید و انجیرها پخته و نرم شدند

انجیر خشک استهبان

در پنج دقیقه آخر پخت ، گلاب و زعفران دم کرده را به همراه آب لیمو  اضافه کنید ، بعد از اتمام مربا را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا سرد شود ،  سپس در شیشه های تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید ، این مربای خوشمزه را می توانید در صبحانه و همچنین در کنار چای در روز استفاده کنید و لذت ببرید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;