صد یک
جستجو کردن

خشک کردن پسته

جهت خرید پسته و مغز پسته کوهی کلیک کنید

اگر به دنبال راه حلی برای نگهداری مفید از پسته ها هستید می توانید از روشهای خشک کردن پسته استفاده نمایید. کاهش رطوبت در پسته ها سبب ماندگاری بیشتر آنها خواهد شد. اگر می خواهید برای مدت طولانی از پسته های تازه نگهداری کنید تا پس از مدت طولانی، از همان کیفیت برخوردار شوید ، پیشنهاد می شود که از  روشهای مختلف برای خشک کردن پسته ها استفاده نمایید. این روشها عموما به دو دسته ی خشک کردن پسته به روش های خانگی و همچنین خشک کردن صنعتی پسته ها تقسیم بندی می شوند.

خشک کردن پسته

خشک کردن پسته به روش صنعتی :

در این روش به دلیل ازدیاد پسته ها ، برای خشک کردن آنها از دستگاههایی که برای این منظور ساخته شده اند ، کمک گرفته می شود. پسته ها پس از جداسازی از پوسته ی اولیه ی خود، درون این دستگاهها قرار می گیرند. رطوبت بسیاری از پسته ها در این مرحله حدود 35 درصد خواهد بود. در زمان خروج از دستگاه ها و کامل شدن مراحل خشک کردن پسته ، رطوبت در پسته ها به پایین تر از 5 درصد نیز خواهد رسید. همچنین بسیاری از این پسته ها بو داده می شوند . برخی از این پسته ها نیز به صورت خام وارد بازار می گردند. عموما نگهداری از این نوع پسته ها تا یک سال و کمی بیشتر نیز مناسب خواهد بود. این نوع از پسته ها به صورت عمده وارد بازار خواهند شد.

خشک کردن پسته به روش خانگی :

در بسیاری از موارد افراد از خوردن پسته های تازه بسیار لذت می برند. برای نگهداری از پسته ها به روش خانگی ، اغلب از دو روش استفاده می کنند.

فریز کردن پسته های تازه :

افرادی که به استفاده از پسته های تازه بسیار علاقه مند هستند ، اغلب از این روش استفاده می نمایند. در این روش احتیاج به انجام فعالیت خاصی نخواهید داشت. فقط کافی می باشد که پسته های تازه را در ظرف دربسته قرار داده و سپس آنها را در فریزر قرار دهید. قبل از استفاده مقدار مورد نظر را خارج نموده و پس از نیم ساعت می توان از این خوردنی خوشمزه استفاده کرد. برای استفاده از پسته های تازه در پوست های اولیه ، باید به نکات بسیار مهمی دقت نمایید. پسته هایی که دارای پوسته های اولیه سیاهی می باشند و همچنین سبب سیاه شده پوسته ی چوبی پسته ها نیز شده اند را هرگز استفاده ننمایید. این نوع از پسته ها به سبب بروز سیاهی و خرابی سمی به نام آفلاتوکسین را تولید می کنند که برای بدن مضر خواهد بود. از این رو برای فریز کردن پسته های تازه ، این نمونه از پسته ها را حتما از مابین پسته های دیگر جدا نمایید.

خشک کردن پسته

خشک کردن پسته ی تازه :

یکی دیگر از راههای نگهداری طولانی مدت پسته های تازه ، خشک کردن پسته در خانه می باشد. برای این راه ابتدا باید پسته ها را از پوسته ی اولیه آنها جدا نمود. جدا سازی پوسته ها اگر با دست انجام گیرد ، برای مقدار کمی پاسخگو خواهد بود. زیرا پوسته های اولیه ی پسته ها به ناخن افراد آسیب خواهند رساند. از این رو بهتر است که تمامی پسته ها را در پلاستیکی محکم ریخته و برای مدت یک ساعت به آنها استراحت دهید. این امر سبب عرق کردن پسته ها و جداسازی راحت پوسته ی آنها خواهد شد. سپس پسته های درون پلاستیک را با فشردن مناسب و ورز دادن ، از پوسته ی اولیه آنها جدا کنید. پلاستیک را باز کرده و پسته ها را از درون پوسته های له شده جدا کنید. پسته ها را در درون ظرف آبی بخیسانید. این عمل سبب می شود که پسته های خراب و پوچ به روی آب آمده و از پسته های سالم جدا شوند. سپس آنها را می توان در آفتاب و یا سایه خشک نمود.

خشک کردن پسته

نکات مهم برای خشک کردن پسته :

استفاده از نور خورشید برای خشک کردن پسته ها بسیار مفید خواهد بود. زیرا سبب می گردد که ، آنهایی که در بسته هستند ، خندان شوند. برخی از پسته های دربسته را در آب خیسانده و توسط دستگاه درب آنها را باز می نمایند. به این نمونه از پسته ها پسته ی آب خندان گفته می شود. نحوه ی تشخیص پسته ی خندان و آب خندان بسیار ساده صورت می پذیرد. اگر شما بتوانید با فشردن پسته ها درب آنها را به هم برسانید ، یعنی پسته آب خندان است .

جهت خرید پسته و مغز پسته کوهی کلیک کنید
شما میتوانید عضو اینستاگرام ما باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;